söndag 16 december 2007

Glöggigt trött...

Glöggkväll, eller snarare glöggprovning har vi haft här ikväll. Ankis (Mathias syster) och Ulf komm hit med en massa glögg, och utöver det åt vi som hästar!

Minipizzor med pesto, Glögg-Kvibille och andra lyxiga ostar, med fikonmarmelad, körsbärsmarmelad... mitt hembakade knäckebröd med krukost, peppisar och min nya smörkola, som faktiskt blev ätbar! God rent av, men den sitter som ett klister i pappret! Aldrig får man va riktigt nöjd! Ankis motzartkulor hade också fastnat ihop lite, men de var sagolikt goda!

Av glöggsorterna (som vi för övrigt betygsatte) fick Dufvenkroks whiskeyglögg (från förra året!) absolut högst poäng! Blossas med rom skulle jag sätta som 2:a, Amore med hjortron och Lucia med choklad som 3:a om jag får välja! Däremot 1911 och Tindra med rom var inget vidare. Blossa 07 deltog ej i dagens test... but I löööv it! Liksom Blossas med congack och deras klassiska vinglögg, starkvinsglögg och lättglögg. Blossa kan!!!

Nu är man som trött. Jag har dock svårt att slappna av, pga vissa jobbuppgifter på måndag! Och statistuppgifter kl 6 på tisdag morgon!!! Ibland är ens liv lite händelserikt...
Good Night and sleep tight! (Jag hoppas på att få jula på Skansen imorgon!)

Inga kommentarer: