lördag 23 juli 2011

Vårt älskade grannland...

Jag hade som så många andra svårt att somna igår. Explosionerna och skjutningarna i Norge ekade i skallen och jag tänkte att det lika gärna hade kunnat hända här... Sparkarna i magen och prasslet i spjälsängen fick mina ögon att tåras. Vem gör något sånt här? Och vågar man bo kvar i en av Europas huvudstäder?
Klockan närmar sig 4.30 nu. Jag sitter i en taxi på väg in till TV4. En timme tidigare än vanliga helger. Jag bävar för vilka bilder jag kommer att få se och skulle helst ligga under en filt med händerna för öronen en dag som denna. Istället blir det till att skjutas rakt ut i hetluften efter tre veckors ledighet.
Jag är så innerligt ledsen för det som hänt. Mina tankar går till Norge, de döda, skadade och alla de anhöriga. Jag önskar att allt bara var en dröm.

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: