fredag 29 juli 2011

Fridträff i underbara Tygsta


Igår var det dags för andra Fridträffen sedan Dammbroa brann ner. Vi passade på nu när både Anja och Maria var hemma liksom Åsa, syrran och jag.
Denna gång hölls träffen i Dammbroa. Härligt! Och jag for dit tidigare för att bada och mysa med Anja och barnen innan alla andra kom.


Jag och Åsa fick gosa lite med älskade lillebror/kusin Olle som tog med familjen på snabbvisit. Pappa och Line badade och fikade innan de for vidare men Hedda stannade kvar på vår mysiga picknick.


Vi grillade på gårdstunet framför nya huset och satt länge och surrade i den värmande kvällssolen. Härligt!


Vädret var bättre än vi vågat hoppas och vi stannade till tiotiden.


En kusinbild på oss fyra har varit tradition sedan vi var små. På senare år har vi dock inte alltid lyckats med att ses allihop samtidigt så jag var glad att jag kom på att vi skulle ta en bild denna gång. Kamera och iPhone lämnades till Erik som fick fullt upp.


Åke stod för musikunderhållningen till Vera Los glädje. Hon dansade och klappade händerna.






Solen lyste ännu när vi skiljdes åt för den här gången.


När jag, Elin, mamma och stundvis även Erik fortsatte att mysa med gott fika på verandan slöt sig dock mörkret kring oss. Jag tillät mig att gå till sängs först klockan ett trots att jag skulle upp sju för att dra till Stockholm och jobba till 23.
Nu sitter jag på den tio minuter försenade Ybussen och hoppas få sova lite. Är väldigt trött men riktigt nöjd med mina två dagar och tre nätter i bästa Trönö.

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: