fredag 8 juli 2011

Fina pryttlar på Majas Café


Idag gjorde vi ännu en av sommarens utflykter som bara måste göras; Majas Café i Rengsjö. Gott fika i fin trädgård och massor med roliga saker att köpa.


Vi köpte inget den här gången. Men om jag haft mer pengar och större boende hade jag gärna köpt med mig dessa underbara koppar från PiP Home.


Det här supersnygga skåpet att förvara plåster, värktabletter och myggmedel i känns ju mycket mer praktiskt och är dessutom snyggare än den sjuklåda som har en given plats i varje hem... så om vi åker dit igen kanske...


Kuddarna från PiP är ju också helt underbara. Men kostar därefter...


Och jag har ju världens bästa nesse redan, så hur charmiga dessa än var så fick jag så lov att avstå.


I fönstren hängde två av PiPs vackra kökshanddukar med spets nedtill.


Saga blev jätteglad när hon (smått motvilligt av fadern men ändå) fick klappa två söta hundar.


Sen for vi vidare till två nyöppnade butiker i trakten.


Saga fick lukta på blommor, prova mössor och riva bort butiksskyltar.


Härligt för en liten tjej.

I kväll har jag varit på nya tappningen av Söderblomspelet som nu spelas i Trönö nya Kyrkas atrium. Jättebra var det. Bilder kommer!!

- Postat med min iPhone

Inga kommentarer: