tisdag 12 juli 2011

Vila och MUMS!

Idag har jag fått VILA för första gången på länge. Tias har tagit det största ansvaret för Saga efter att jag tagit upp henne och gjort frukost. Och på eftermiddagen fick jag sova en timme. Sov inte mycket men bara att få vila..!
Jag har nämligen krisat lite den här sommaren. Jag upplever att jag får som tunnelseende när jag är gravid. Och att det lätt blir för mycket. Intrycken, alla måsten och krav, allt ansvar och allt buller och väsen hopas tills det blir som KAOS i huvudet och jag bara vill gråta. Eller åtminstone få lägga mig och skita i allt, dricka saft, äta en god glass i skuggan och bara vara. Nåt man inte får när man är mamma.



Mormor Ulla hade lite kalas för oss innan min eftermiddagslur. Saga fick prova en klänning som min mamma haft som tvååring. Mormor har sytt den förstås. Urfin!!



Och så fick vi riktigt sommarfika...



... med jordgubbar, grädde, glass och Ballerina. Allt som Saga älskar. Jag blev lite uppvaktad ännu en gång efter min ojämna födelsedag.



Sen, efter middagsluren, fick vi middag i Pellehuset. Och fika.



Saga drack upp mitt te. Gott tycker hon.
Systers familj hälsade på Olle för första gången...



... medan Saga hjälpte sin pappa att slipa väggarna inför kommande målning.



Hon var tokspeedad när vi sedan gick upp till vårt hus för nattning.
Saga somnade strax före Morden i Midsomer som var ovanligt läskigt och spännande i kväll. Hua!!! Men bra var det.
Strax sova. Macka först!
Gnatt!!

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: