tisdag 26 juli 2011

Från TV4 till Trönödal

Jag hade väckning på 3.05 imorse. Men efter en massa konstiga drömmar vaknade jag snopet klockan tre. När Saga efter fyra minuter ville ha vatten for jag förstås upp som ett skott. Och när hon fått sitt vatten kom en sömnig men klarvaken pappa upp. Tias hade inte kunnat sova på två timmar och snart hördes Saga åter gny i sin säng. Före halv fyra var hela familjen uppe!! Jättemysigt! Men jag grät nästan när jag efter många pussar och kramar lämnat min älskade lilla tjej för taxin som skulle ta mig till TV4. Efter fyran skulle jag ju ända upp till Trönö medan de skulle till Verkskär..!


Mitt fjärde morgonpass på raken blev lugnt tack och lov.
Och jag var på Centralen redan vid elva! Det blev tråkig lunch på Sala Thai och en halvtorr bulle från Pressbyrån innan jag gick på mitt väntande X2000.


Jag var hur sömnig som helst men vaknade så fort jag höll på att somna. Sitter så illa på de där tågen... Så det var skönt att komma fram och bli hämtad av Christer.
I Trönö fick jag äntligen vila. Hann sen sitta uppe hos mormor och surra lite innan middag och tefika i och utanför Pellehuset. Mysigt!


Mamma satte sen en deg och så gick vi en kort promenad. Hörde bävern plumsa ned i ån och såg solen sänka sig bortom sädesfälten.
Det är skönt att vara här. Jag längtar efter Saga och Tias men ska nu ta det lugnt och rå om mig själv i två lediga dagar.

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: