torsdag 7 juli 2011

Bingsjöstämman!!


Efter en solig förmiddag med Saga i Trönö och god lunch på verandan for jag och Tias på egen hand till Dalarna för att gå på Bingsjöstämman!


Jag har bara varit på stämman en gång förut och det var 1992. Så det var väl på tiden att vi tog oss dit!
Vädret var perfekt om än i hetaste laget.


Vi hade parkering långt åt tjottahejti och det blev en lååång promenad innan vi kom till bajamajorna där vi fick stå i en lååång kö innan jag fick kissa.


Ibland är det tufft att vara gravid.
Sen blev det hamburgare i gräset framför scenen innan vi gick en sväng och träffade lite folk innan vi slog oss ned med pappa, Line och Olle på en filt i gröngräset.


Jag och pappa spelade några låtar och så köpte Tias dajmstrut åt oss.


Olle hade sovit jättelänge och blev riktigt pigg först när han fått mat. Jag fick gosa massor och blev impad över hur stadig och stark Olle kändes nu motför för en månad sedan då han var riktigt nyfödd.


Myyys!


Solen gick ner så sakteliga och det blev lite kallare.


Även Tias försökte sig på lite fiolspel..!


Sen åt vi lite till, traskade runt å upptäckte bra musik, träffade mer folk å så innan vi for hemåt framåt nattkröken.
Jag har ont i kroppen efter dagens ca 9000 steg och allt sittande på filtar. Och ont i huvudet efter allt kånkande... Så jag hoppas sova skapligt i natt trots den inte alltför sköna sängen. ;-)

- blogginlägg från min iPhone

Inga kommentarer: