söndag 31 juli 2011

Bilder från Fridträffen i vackra Dammbroa

Jag åkte med Anjas familj till Bone i lördags, före de andra, så jag fick bada och mysa riktigt. Hampus, jag och Anja var nere vid sjön lääänge.


En bra stund efter klockan tre kom alla de andra, bland andra systers och Marias familjer.
Pappa och Line kom bara till Dammbroa en liten stund, mest för att bada. Så vi badade ett stort gäng. Badkrukor nästan allihopa, perfekt för mig!! ;-)
Lilla Olle togs om hand av nöjda kusiner uppe i stugan medan vi badade.
Alvar kom ner en sväng och busade med älsklingsmamman.
Pussar, näsgnuggningar och allt möjligt blev det.
Myyys!
När vi kom upp till gårdstunet igen sov Olle gott i sitt babyskydd. Hans större släktingar hade börjat grilla och plocka fram god mat i gröngräset.
Storasyster Hedda skulle få stanna kvar och leka med Nora medan pappa, Line och Olle for åt ett annat håll.
En liten stund innan de åkte tittade Olle upp för att kolla läget. Han är vaken mycket mer nu, betraktar omgivningen och pratar massor. Och är alldeles ljuvlig. Förstås.
Vi åt riktigt gott i kvällssolen och fick snart njuta till lite dragspelsmusik. Tack Åke!
Maria dansade med Vera Lo till Pippi Långstrump och Idas Sommarvisa.
Åke körde vidare med Tygstabackan och andra hits...
... till Veras förtjusning.

Lite bullerbykänsla var det med alla barnen som lekte. Så kul att de blivit så stora nu att de kan ha så kul ihop!

Vi var suerglada att vi fått ett sådant underbart väder.
Saga hade nog också haft kul här med alla ungar om hon varit med...
Hon är ju bara fyra månader äldre än Vera Lo. Så nästa sommar blir det drag!



Huset börjar ta sig riktigt nu och vi hoppas på inflyttningsfest nästa år. Då har jag och Tias TVÅ ungar och Olle kanske kan springa runt för egen maskin!
Åke är en fin farbror. Jag fotograferade som en tok vilket ni kan se här! ;-) Och fint blev det!!
De lite större barnen drog snart ner till vattnet där de levde loppan.
Pojkarna hoppade från gammelekan medan Nora och Hedda kände på vattnet och matade andmamman och hennes ungar..
Jag blir sååå nostalgisk när jag ser de här bilderna. Det är som att tiden går igen. Som att se mig och Anja när vi var små... Då lekte vi massor här i Tygstabone, jag, Elin, Anja och Maria. Dock mest på andra sidan sjön.
Kul att det kommer fler ungar som får njuta av Bone, som vi gjorde. Hedda och Anjas dotter Nora tycks ha funnit varandra.
Även pojkarna verkar ha riktigt skoj ihop. Här hade de superkrafter av olika slag och for som stålmannen genom luften, Hampus, Alvar och Oscar.

Nästan så man skulle vilja bli barn på nytt... Om så bara för en dag!
Samtidigt känns framtiden så spännande. Tänk när Vera och Saga kan leka som Hedda och Nora gör nu... Och bebisen i min mage, hon blir ju jämgammal med Olle!! Många ungar. Superskoj!!!
Jag var så lycklig bara att vara HÄR!!! Och jag hade ju i alla fall EN unge med mig jag med, hihi!
Erik fick ta lite traditionsenliga kusinbilder på gamla lekgänget.
Gosigt värre!
Och så tog han en fin porträttare på mig!
Sen blev det drag i stugan. Jag missade tyvärr Oscars Michael Jackson-dans som imponerat stort på släkten. Men jag fick se Erik Saades Popular med världens sötaste Alvar!
Vera Lo gjorde ett litet gästspel på dansgolvet...
... innan Oscar kom in och drog lite extra ovationer.

Det var ännu varmare i stugan än utanför. Men både godispåsen och Coca Colan fanns här så vi stannade kvar ett slag.
Klockan hade plötsligt passerat nio och solen började sänka sig bortom skog och berg.
Vi stod ute och surrade lite, åt upp de sista hallonen och städade undan för hemfärd.
Jag försökte fånga ljuset och de fina barnen. Saknade tyvärr motljusskydd på kameran...



Nu tackar jag min underbara släkt och fantastiska Dammbroa samt goaste Bosjön för den här gången och HOPPAS vi ses snart igen!!!

Inga kommentarer: