söndag 10 juli 2011

Traktorfrossa i ett hett Trönö


Igår var det Traktorfrossa i Trönö! Vi såg cruisingen från trappan till Hägers där vi satt och åt hamburgare. Efter vår lilla lunch tog vi ett varv för att beskåda de stora fordonen och Saga tryckte det var riktigt spännande.



När vi sedan, efter kort visit på en gårdsauktion i Norrala, kom hem till mormor igen fick Saga provköra en mer behändig traktorvariant.
Jag kan i ärlighetens namn erkänna att jag varit extremt trött idag... och att jag lidit i hettan. Ingen svalka och ingen vila. Nästan 29 grader ute har det varit.



Skönt då att gå ner till Pelle-huset och sätta sig i skuggan en stund. Saga kunde ju leka lite med mormor! Och med sin mammas fötter medan jag nästan fick liiite vila en stund.



Sen dukade vi och grillade fläskytterfile, mums!!! En höjdarmåltid blev det. Även min mormor kom ned. Efter maten tog Saga sin mormorsmor i handen och drog iväg upp till henne.
Före åtta somnade Sagis, och jag och Tias satt ute på verandan till nio då det var 25 grader ute!!! Efter Hipp Hipp! på TV hade det sjunkit till 20. Jag och mamma tog en kort promenad och sen fikade vi ute allihop.
Idag har vi softat och myst. Det har regnat och åskat men mest varit varmt, soligt och tryckande.
Christers syster Katarina har varit här en sväng och ätit å fikat med en del av sin familj.
Bebben i magen lever loppan som bara den. Jag ska trots det gå och sova strax.
God Natt!

- Postat med min iPhone

Inga kommentarer: