måndag 11 juli 2011

Vår tioåriga förlovningsdag!


Idag är det tio år sedan jag och Tias förlovade oss på en sten i havsmynningen vid Alvaret på Öland den elfte juli 2001. Vi hade åkt runt hela dagen i ösregnet och kollat på diverse små monument, gårdar och fyrar. Först efter att vi våldgästat Tias gamla faster framåt kvällskvisten sprack solen fram och vi såg vår chans till en fin ringväxling. Det kändes mäktigt.


Imorse, blev jag väckt med frukost på sängen av min kära familj. En bra start på firandet av vår tioåriga förlovningsdag.

Saga fick egen juice, och åt sedan upp halva min filmjölkstallrik. SÖT!!!


Och så fick hon välja klänning själv, så hon skulle vara riktigt fin dagen till ära.
Vår lunchutflykt till Skärså blev dock lite förskjuten då vi fick in en skata i köket!!! Den bajsade överallt och det tog en stund innan Tias med orden "Lugn! Lugna ned dig!" fick ut den genom ett fönster.





SEN kom vi alltså iväg till favvorestaurangen Albertina där vi satt kungligt på bryggan, jag och Saga med den gassande solen i ryggen.


God mat var det i vanlig ordning.

Och MYCKET mat. Min pepparlax hade räckt till både mig och Saga. Men hon åt urgod laxpasta istället.







Familjemys på bryggan.


Och en lååång promenad till bilen. Eller lååångsam snarare.


Saga var riktigt tuff i sin pappas solbrillor.


Och springa skulle hon göra. Inte hålla handen heller...


Efter lite matshopping på Trönö Lanthandel hälsade vi på morfar Kalle och familjen.

Hedda visade oss runt bland getterna som under sommaren betar i överkanten av deras gård.







Och Olle var lika gullig som vanligt. Jag satt länge på golvet och höll honom. Och när jag sa att han verkade hungrig kom Saga genast med nappflaskan och sa att han nog ville ha länning (välling). Sen gav hon honom nappen flera gånger. Och när jag sa att Olle verkade sömnig och kanske skulle somna snart sjöng hon Ro ro barnet för honom. Flera gånger. -Min underbara unge!!!


När vi kom "hem" var Alvar, Oscar och moster Elin här! Det blev massor med lek och stoj med kusinerna och en härlig grillfest i Pellehusets trädgård.


Jag och Christer delade på det alkoholfria mousserande vinet jag just fått i födelsedagspresent av pappas familj.
Jag blev också uppvaktad av mamma och Christer som köpt fina Pilgrimssmycken åt mig.


Det blev en lite sen kväll för Saga. Klockan var nästan nio när hon somnade, mätt på god mat, jordgubbar och grädde.
Jag har haft redigt ont i ischiasen nu igen efter dagar av värkuppehåll.
Men annars har det varit en härlig dag!

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: