lördag 23 juli 2011

Fina bilder från gårdagens picknick

Igår slog jag och Saga på stort och gjorde en stor hallon- och vinbärspaj på nyköpta hallon från Spånga och vinbär plockade i Verkskär.
I likadana förkläden och kockmössor rörde vi ihop pajdegar och rensade bär vid köksbordet medan Tias handlade och gjorde mat. Mysigt!
Saga var jätteduktig... men ville helst mumsa i sig bären förstås.
Vi hjälptes åt att platta ut degen i aluminiumformen som köpts för att vi skulle kunna ta med oss pajen till parken.
Saga var målinriktad. Vi skulle ju "täppa Ikak!!"
Träffa Isak alltså, hennes dagiskompis. Och bada!!! Den bästa bollen och favvobilen var med i väskan förstås.
Och först var Saga minsann tuff och skulle ned i den lilla kalla parkbassängen. Jag fick dock inte gå ned för henne... Men efter två blöta vurpor slutade det med att hon helst bara kastade i bollen som jag fick gå ut och hämta. Om och om igen. Kändes lite tokigt, det är ju ändå en barnpool!
Sen kom äntligen Tias med pajen, som var GOD men vattnig då jag glömt potatismjölet...
Isak fick lite specialdessert.
Det var grymt varmt och svettigt...
 Och älsklingen kladdade glatt. Myror i baken som vanligt...
Mysigt var det i alla fall.
Och barnen satt stilla en liiten stund.
Sen gick Ida och Isak till lekparken och lekte lite. Saga njöt av lite blåbär- och äpplelättdryck i gräset.
Mys!
Och jag passade på att fota lite i det fina ljuset.
Solstolen var med ifall jag skulle få ont. Jag fällde upp den men det blev aldrig av att provsitta då jag ju höll kollen på Saga hela fikat...
Gullfia!!
När vi skulle till lekparken kom Ida och Isak tillbaka. De skulle gå hem, då de ju hade varit i Skytteholmsparken i minst en timme mer än oss!
Efter lite lek gick vi också hem, satte på TV:n, och chockades av tragedin i Norge... Jag greppade det inte riktigt förrän jag lagt mig. Och efter några få timmars sömn fick jag en tuff och stressig arbetsdag där jag bland annat klippte ett inslag om gärningsmannaprofilen, den människa som sprängde en jättebomb innan han kallblodigt sköt ihjäl 84 ungdomar genom att i polisuniform locka till sig dem och säga att de är utom fara. -Det är lugnt, det är polisen. han gick runt på ön i två timmar och sköt så många barn och unga han kunde komma åt.
Det är sjukt och helt ofattbart att en människa kan göra någonting sådant. Fullständigt utom allt förstånd.

1 kommentar:

Angelika - Mamma till William & Nellie sa...

Jättefina bilder!! :)
söt tjej och även söt familj ni är <3