måndag 20 september 2010

Var är vi på väg?

Ibland undrar man vart Sverige är på väg. Sverige Demokraterna har tredubblat sitt stöd både i Bollnäs och Söderhamn. Mina hemtrakter. Och att ett rasistparti kom in i riksdagen... det känns hemskt!
Jag vaknade av Sagas gråt tio över sju imorse. Hon har jobbig hosta på mornarna. En hosta som får mig och Tias att flyga upp för att titta på henne stup i ett. Så vi hade alla sovit för lite när lillskruttan plötsligt låg på vardagsrumsgolvet och kramade sin nya bamsiga IKEA-hund. Dimman låg som en våt filt över Solna och jag funderade på hur det kunde gå så här i valet 2010. Allians-segern var väntad, men att svenska folket kunde rösta in SD..! Undrar också om Moderaterna får fortsätta styra i Solna, efter sina tolv år vid makten...
Saga grät något fruktansvärt när jag lämnade henne på dagis. Jobbigt...
Nu är jag på väg till Barracuda för att börja klippa State of Style. Det blir nog kul!
Just nu har jag dock lite ångest över att ha lämnat Saga. Samtidigt som tunnelbaneträngsel och halsont gör att allt känns extra jobbigt. Måndagar är alltid tuffa. Särskilt dagen efter ett dåligt val...

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: