söndag 26 september 2010

Söta loppisfynd till världens finaste...

 Älskade Saga i sin nya fina mössa!
Så otroligt söt är hon, och jag tror hon kände sig extra fin i mössan, för hon ville inte ens ta av sig den!
Vi köpte den i Råsundaskolans matsal för 15 kronor.
På samma loppis och klädbytardag fann vi en söt jeanskjol för 25 kronor...
Och riktigt fina gummistövlar i storlek 20 för 30 kronor.
Saga blev jätteledsen när vi provade dem på henne. Stackars!
 Hon var alldeles för nyvaken för sådana utmaningar...
  I Skytteholmsparken köpte vi två vita koftor för tio kronor styck. De var dock lite för stora än...
 Men söta!
 Saga kan ta av sig koftor alldeles själv! Om de inte sitter åt för mycket...
Två böcker köpte vi för fem kronor styck på Råsundaskolan. Gamla och riktigt roliga. Särskilt den om Lill-Kalle. Tycker jag i alla fall! Den är skriven år 1955!
 I Skytteholmsparken fann jag två riktigt bra böcker av nyare modell för tio kronor styck! Castor syr och Dinkeli Dunkeli Doja, som innehåller massor med roliga sagor och barnvisor.
 Jag fick en på köpet också, lite sönderriven. Värre lär det dock bli! -En ovanligt rolig flikbok...
 ... där hela bondgården reser sig upp när man kommer till sista uppslaget! Saga går till anfall förstås, farligt värre!!!
Vi har haft storstädning i kväll, så nu känns vår lägenhet plötsligt inte så dum alls! Och jag ÄLSKAR att städa och plocka med Saga i hasorna. Hon gör verkligen livet så mycket roligare att leva.
;-)

2 kommentarer:

Cilla sa...

Tror bestämt du köpte boken som jag lämnade in för försäljning (Castor syr)

Cilla sa...

Nej, det kan det ju inte ha varit. Hittade hit via google men såg inte att det var 2010 ;-)

Härlig blogg du har. Hoppas att ni trivs uppe i Hälsingland och inte alls saknar sTokholm ;-)