söndag 26 september 2010

Saga får mormorbesök!

 Idag fick Saga besök av mormor och morfar, som kom raka vägen från Helsingfors! De har träffat både muminfamiljen och Kalle Ankas skapare, men Saga slog dem med hästlängder.
Precis när de kom blev hon så blyg att hon låg hos mig och tryckte i tio minuter innan hon vågade gå fram till sina böcker. Sen släppte det och dröjde inte länge innan hon klättrade upp i mormors knä och gav henne gosiga pussar rakt på munnen. Hon lekte massor med sin morfar också.
 Vår gullunge. På onsdag ska mormor passa henne så hon får vara hemma från dagis. Skönt!
 När Saga skulle sova middag tog vi en promenad via hennes dagis så de skulle få se. Mormor fotograferade både dagis och söta kaniner.
Tias som hade gjort god mat åt oss till lunch hade nybryggt kaffe och te färdigt när vi anlände till lägenheten. Efter gott fika begav sig mamma och Christer hemåt.
Jag har haft lite småångest under kvällen. -Ont i magen över att imorgon behöva lämna min älskade dotter på dagis igen... för första gången sedan i tisdags! Jag vill inte att hon ska bli ledsen. Och jag vill vara med henne lika mycket som hon vill vara med mig. Längtar efter henne på dagarna... Livet är lite grymt. Men jag vet att vi har det superbra och att man inte kan få allt. Jämt.
I natt sov jag knappt fem timmar, så nu är det dags att lägga mig. Saga somnade före åtta vilket hon inte gjort på länge. Supertrött hon med.
Jag hoppas att allt funkar bra denna vecka och att jag orkar jobba i kapp på måndag och tisdag så även jag får rå om min älsklingstjej på onsdag eftermiddag.

Inga kommentarer: