tisdag 27 juli 2010

Vi har det så bra...

Teb här härliga sommarbilden tog Tias på mig och Saga när vi badade i havsviken i Roslagen. Sommar när den är som bäst.
Ett härligt långt dopp i havet efter en het och svettig dag.

Idag jobbade jag åter igen 10-20 på TV4. Och det blev en lite hattig dag som började med bearbetning av seriekrocken jag råkade ut för i Salem för några veckor sedan. Denna gång fick jag åka själv till Södertälje och hämta upp en fotograf på en bilverkstad. Det gick bra. Men jag förstår att det händer grejer efter E20 kring trafikplats Salem. För trafiken är minst sagt lynnig. Vägarbeten gör att det blir oväntade stopp lite då och då, gärna precis när man fått upp farten. Så den här gången körde jag riktigt långsamt hela tiden.

Nästa jobb blev en synk vid Förvarshögkvarteret.

Sist på dagen redigerade jag ett inslag om att gårdagens fruktansvärda trafikolycka på E4 norr om Piteå kunde ha undvikits om det funnits ett vajerräcke i mitten av vägen.
Jag kan inte låta bli att tänka mig in i de fruktansvärda omständigheterna kring olyckan. Föräldrarna och den femåriga flickan dog. Tioåringen ligger på intensiven med svåra skador och 1,5-åringen klarade sig. Tänk om den tioåriga tjejen överlever. Hur ska hon orka? Och hur blir det med bebisen? Och alla närstående... vilken fruktansvärd tragedi!

När jag kom hem kramade jag saga hårt och tänkte att det aldrig någonsin får hända henne något. Hon är det finaste som finns i hela världen. Vår älskade lilla flicka.

Inga kommentarer: