torsdag 22 juli 2010

Gaaaaah!!!

Jag har för mycket att göra. På nästan ingen tid alls. Min dator börjar fyllas med bilder och jag måste rensa, men när jag väl tar tag i det så börjar det krångla. Vissa bilder kan inte kopieras. Och när jag har försökt kopiera 1000 bilder till en mapp och 200 har trillat över är det ju omöjligt att sitta och kolla vilka 800 som inte kom in, samt ta reda på varför de inte gick att kopiera. Byta namn på 800 bilder kanske hjälper men det måste finnas ett enklare sätt!!!

Jag känner mig som när jag var tonåring och gick på gymnasiet. Jag hade läxor upp över öronen. Det kändes som om jag skulle drunkna i allt jobb vilket gjorde mig paralyserad. Det blev kortslutning i hjärnan. Jag kunde inte tänka. Så till slut gjorde jag ingenting. Fick nästan panik när jag tänkte på alla läxor. Det var som om väggarna föll över mig. Allt kändes för mycket för att det skulle gå att kontrollera.

Det är så jag känner nu.

- Jag vill bearbeta alla bilder från det senaste året så jag kan börja göra fotoalbum och/eller fotoböcker från Sagas år. Hela förra sommaren är ofixad och igår kväll när jag jobbade stenhårt kom jag från den elfte till den trettonde juni. Ni förstår själva!!
- Jag vill dessutom gärna få in graviditeten i album men då blir det ett år till av bilder att fixa...
- Jag vill fortsätta med albumet jag började på för två år sedan eller nåt, med flera år gamla bilder.
- Jag MÅSTE arkivera alla bilder på datorn men lyckas inte!!! Vill ha en sån där hårddisk man kan trycka på en knapp på så kopieras allt nytt på datorn! Köpte en sån men den blev visst PC-formaterad vilket jag inte heller lyckats göra någonting åt...
- Det skulle vara kul att fixa klart bilderna från Skåne, Trönö och Verkskär den här sommaren också.....
- Och lyckas få ordning på mina AVCHD-filmer, så de går att titta på!!! Har beställt uppgradering av datorn nu, till Snow Leopard, för det verkar kört annars... - AVCHD är tydligen ett för nytt filmformat för att det ska stöttas av något program som funkar på en två år gammal dator. Nästan 1800 kr fick jag punga ut för detta.
- Jag MÅSTE få ordning på min hemsida också, vilket kräver för mycket på alla plan. Vill ha en ny mall så jag inte behöver lägga alla bilder som är tagna på högkant i par, två och två...
- Jag skulle behöva ta nya reportagebilder till hemsidan också... men när? Och hur? Tid???
- Och så vill jag göra ett fint blogginlägg med snygga bilder varje kväll.

Helst av allt vill jag bara sätta mig i en stuga ute i skogen och glömma alltihop.

Nåväl, jobb 10-20 underlättar inte. Och när familjen kommit hem vill jag träffa dem... samtidigt som jag inte kommer att ha en chans att göra nåt annat.

Natti natti!

1 kommentar:

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

oj oj oj oj stackars Ida.. förstår dig för jag känner att jag måste fixa massa också. Vill bla få igång mig blogg "hemsida" jag börjat med och det innebär att jag måste leta upp mina allra finaste bilder genom åren. hmmm och ev berabeta dem lite till i photoshop innan och det är ju sjukt mkt man hunnit fota!! Hehe..

Tar tid!
Vill kunna dirigera ev kunder dit och ta fotouppdrag! :)

Ta en sak i taget!! Gör en lista med prio 1 osv.. annars blir du galen vännen! Har läst idag om att stress stannar av matsmältningen och man får förstoppning och tarmen tar inte upp näringen!!! Farligt!
Så mitt störta råd är ANDAS!!

Lycka te!! Kram kram