lördag 10 juli 2010

Jobb, hetta och vattenlek

Idag har det varit ännu varmare än igår. Det går inte att komma ifrån att det är lite jobbigt. 25 grader är lagom. 30 är för varmt!


Därför blev badstunden i Skytteholmsparken dagens höjdpunkt.
Jag hade jobbat från 5.30 på morgonen men vilat. Både jag å Saga var smått irriterade i hettan. Men väl i denna lilla barnbasdäng blev lillgumman nöjd. Jag med eftersom jag fick blöta ned mig nästan upp till knäna... åtminståne.
Saga var lika tuff som vanligt. När jag doppat hennes fötter några gånger ville hon ner i vattnet. Sen gick hon längs kanten, lekte med bilen hon fått av en lite äldre flicka eller drog iväg med mig ut på lite djupare vatten. Hon försökte sätta sig två gånger. Andra gången fick hon en kallsup uch blev rädd men sen ville hon ner i vattnet igen.


Efter en lång badstund myste vi lite i skuggan. Sen gick vi hem, duschade och fick urgod Västerbottenostpaj av Tias på balkongen.
Nu har vi lagt oss i hettan, Saga och jag. Jag har beställt en taxi till 5.15 imorgon bitti. Saga och Tias kanske åler till Verkskär innan jag kommer hem igen. Vi får se. Annars blir det fira av. Det är nämligen min och Tias nioåriga förlovningsdag!

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: