lördag 3 juli 2010

Mellan deckare och Småstadsliv

Nu är jag äntligen på väg till Trönö. Tias åker med Saga från Verkskär och ska hämta upp mig här i Gävle.
Tågresan hit var av det ovanligare slaget då jag läääste i en BOK! En ibunden sådan. Som jag av misstag glömt att avbeställa från Bonniers Bokklubb. Dyr men verkar ok. Lite seg men häftig är mitt första intryck. Det är Ann Cleves Blå Gryning jag läser. Häftiga miljöbeskrivningar och en växande kuslig stämning.


I väntan på man och sovande dotter sitter jag nu på konditoriet mitt emot tågstationen.


Jag gillar Gävle-priset på ringa 26 kronor för te och wienerbröd.
Och det är skönt med värmen, skuggan och den fläktande sommarbrisen.
Jag sov riktigt dåligt i natt och har lite lite ont i nacken samt huvudvärk. Annars känns allt ok.
Det blir härligt att komma till Trönö, där det är mässa med musik av bland andra Frid & Gnid (pappas gäng) och teater med Småstadsliv.
En vecka ledigt har jag och vädret verkar bli fantastiskt!!!

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: