måndag 5 juli 2010

Spel, frosseri och uppklädda hundar

Idag tog vi vårt pick och pack och drog till Delsbostämman.
På förra årets stämma låg Saga i vagnen och var en knapp månad gammal. Det blev kallt och allt kring oss var allmänt kaosigt. Lite så minns jag det, så förväntningarna på årets spelmannsstämma i Delsbo var inte skyhöga.

Men det blev riktigt lyckat detta år. Saga var jättesnäll! Det enda jobbiga var att det kom en störtskur och att lillfia ville ner på marken till varje pris när det var som våtast. Tur att Henning påpekade att hon borde ha galonbyxor, för då kom vi på att det ju fanns ett par i vagnen!

Den snyggast klädda på stämman får väl ändå denna ståtliga jack russel-flicka ta åt sig äran av att vara.

En riktig delsbodräkt hade hon! Matte och "mormor" hade sytt den åt henne. Inte illa!!

Det ska ätas en massa på Delsbostämman. Och i år blev det för mycket korv, kolbulle och sen detta!!! Saga åt korv och saftsås.

En av höjdpunkterna för mig denna stämma var att få spela med pappa. Det krävs liksom en Delsbo-resa för att det ska bli av. Vi röjde loss i Peckos Pers Storpolska och körde vidare med Orsalåtar och annat bra. Snart kom ett helt gäng och hakade på.

Nästa höjdpunkt var när jag fick spela och sjunga med Anna. Superkul, och så fick jag gratta henne till märket. Hon har ju blivit riksspelman!

Tias plinkade lite på gitarren också, så gott det gick;-) Saga var riktigt kelig, så vi låg och gosade i gräset även.
När vi åkte hemåt vid halv noi-tiden somnade hon. Sen blev hon vaken länge här hemma istället. Förstås. När hon äntligen somnat, till Kumbaya i min famn, kollade vi övriga på Skåne-bilder och uppklädda hundar här på mammas dator. Nu sover nog alla... utom jag och mamma.
God Natt!

Inga kommentarer: