onsdag 14 juli 2010

Båt, buss och tåg

Gårdagen var härlig. Jag led av värmen men gladdes åt de riktigt fina smycken jag köpt på Edblad & Co under förmiddagen. Vi hade fastnat i den heta butiken med kläder, konst och smycken länge länge under vår tripp till Öregrund. Slutligen hade jag bestämt mig för två riktigt härliga halsband med tillhörande örhängen. Allt tillverkat på Singö utanför Nortälje. Kedjor med vackert slipade stenar som intensivt reflekterar ljuset så de gnistrar.
Vi åt sommarens godaste glass i staden vid havet innan vi återvände till Verkskär för mat och bad.


På eftermiddagen blev det mera bad. Denna gång i vår nyupptäckta havsvik där temperaturen plötsligt sjunkit från härliga tjugofyra till endast tjugo grader. Det blåste varma vindar. Vindar som fört ut vårt sköna badvatten till havs. Jag och Saga badade ändå förstås medan Tias och Gun tittade på.
Efter badet tog jag och Tias en kort båttur innan fikat hos Vide.


Härligt var det. Ännu mera svalka!


Idag har vi hunnit med Subdboden och bad i Snäcksjön. Sedan var det bara att försöka fånga in min älskade Saga mitt i lek och stoj för att få mig en hejdåkram innan jag och Tias körde till Östhammar där jag gick på buss 811 mot Uppsala.
Nu har jag lämnat Uppsala och rullar in mot Stockholms Central. Jag läser vidare i Blå Gryning och har nått fram till mordet. På bussen var det bra AC, men här på tåget är det hett. Fönstret ovanför mig är neddraget men det hjälper inte mycket. Ändå har det varit svalare idag än igår; "bara 30 grader". Igår hade vi 35!
Nu väntar tre riktigt tidiga mornar av redigering för min del. Sen bär det av ut till Roslagen igen. Då blir det fest!!! Ankis fyller nämligen år på fredag.

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: