måndag 19 juli 2010

Gullfia och Roslagen

Jag grät när jag lämnade Verkskär klockan sju i kväll. Jag ville inte åka ifrån min älskade familj en gång till.

Och jag tror Saga kände på sig att jag skulle åka idag, för hon har varit så kelig. När Tias skulle skjutsa mig till bussen satt hon och åt ärtor för fullt. Jag gosade lite med henne och fick nästan oväntat världens kram tillbaka innan lillfia tog en ärta mellan tummen och pekfingret och tryckte in den i min mun. "Ta ta!" Det betyder "Tack tack!" När jag skulle gå vinkade jag åt henne och hon vinkade tillbaka. Hon släppte mig inte med blicken. Jag gav henne slängkyssar och fick även sådana tillbaka. Det kändes så ledsamt att åka ifrån denna lilla underbara, tillgivna, kärleksfulla tjej att jag började gråta så snart jag lämnat stugan.
Resan hem gick tungt. Och jag ville gråta igen när jag kom hem till den tomma lägenheten. Först nu känns det bättre. Även om jag längtar efter min familj så det nästan gör ont.

Saga har det i alla fall väldans bra i Verkskär. Hon älskar sin faster och sin farmor och de ägnar all tid åt att se till att hon har det bra.

Igår fick vi besök av Evas föräldrar, Asta och Börje, från Skåne. De var på genomresa och stannade över natten. Så jag fick min önskan uppfylld med grillat, färskpotatis och Lallerstedts Bearnaise. Jag och Tias fixade middagen och det blev himmelskt gott alltihop!

Jag fick ett supergott rosévin av Tias. Snyggt förpackat också för att vara en tetra.

Asta och Börje har en stuga på Österlen, så vi ska försöka hälsa på dem nästa sommar. Det ser vi fram emot!

Gun och Ankis fick kämpa för att hålla vår trötta lilla tjej på gott humör. Det blev ju trots allt en sen middag, så Saga blev riktigt trött.

Jag och Tias fick ett ryck och spexade lite med kameran... Ok, jag spexade och Tias knäppte. Allt för att få någon snygg bild på min nyaste POUR-klänning. Många myggbett blev det under denna korta men intensiva fotografering.

Och Tias är det lite synd om. Han är inte bara kvar i stugan utan sin älskade sambo, utan han har även har fått nackspärr! Det kom igår och är bättre nu, men långt ifrån bra. Imorgon bär det av till kiropraktorn.
Jag ska jobba tisdag-fredag 10-20. Härligt att slippa morgonpassen ett tag tycker jag. Nu hoppas jag på roliga redigeringsjobb och mycket tid till bidfix på kvällarna. Medan jag pysslar skall jag glädjas åt att min älskade familj kommer hem på fredag!

1 kommentar:

Elin sa...

Underbart på alla vis! Skönt att ni kunnat njuta lite av sommaren! Saga är bäst, flodhäst. Puss från moster syster och bästisen:-)