torsdag 23 oktober 2008

Torsdagsgöra...

Haha, idag är det ovanliga 8-17 som gäller. Nice!
Ett fotojobb har det blivit hittills. En polis som hade dålig erfarenhet av media. Det första han gjorde var att inte lita alls på mig utan fnysa "Jag vet nog hur ni jobbar." i ansiktet på mig. "Jaså?! Det vet jag med..." mumlade jag. Men efter hans redovisningar om vad han blivit utsatt för av media förstod vi honom faktiskt. Han måste ha haft otur.
Jag har sedan klippt klart ett långt inslag om ett äldre par som får åka till Spanien i två veckor för att vila upp sig. Hon har stroke och han vårdar henne i hemmet. Ett fint nästan fem minuters inslag blev det, till Nyhetsmorgon. Vi har haft teknikstrul förut, så jag är glad att vi hann klippa klart det nu, trots att jag har foto på schemat.
Tias lämnar Enköping och Bersdskapspolisutbildningen idag för att flyga till Portugal med skolan. Det är tomt hemma, men på tisdag kommer han hem igen.
; )

Inga kommentarer: