tisdag 14 oktober 2008

Höstprydd lägenhet

Ännu en fin höstdag är över. Jag har varit ledig på riktigt, sovit länge, såsat runt i lägenheten, plågat mig lite kring Sergels Torg, promenerat runt Råstasjön och fotograferat lägenheten!
Höstgardinerna är uppe och vid två flödar det gula höstljuset in i lägenheten, så här fint!
Den gröna flaskan är gammal, från 60-talet eller något och jag fick den av mormor och morfar för över femton år sedan.
Ljusstakarna är från Kungsboden och den vita linneduken från Tallinn!
Vi gillar vardagsrummet. Det senaste tillskottet är tavellisten med mina gamla utställningsbilder som jag tog i Forsa och framkallade på riktigt fiberpapper.
Min älskade lilla skönhet, designad av Elsi Bourelius har herdersplatsen...... på äppelskänken som är arvegods efter min mormors mor Bella.
Auktionsfynd har vi gott om. Like it!
Höstmys på balkongen.
-Härligt! Mina örhängen framträder inte så väldigt här, men de är gjorda av plast från 40- och 50-talets USA! Coolt! -Köpta i Uppsala.
Palmen har vi haft i flera år. Lite dyr var den tycket vi. Men då visste vi inte om den skulle överleva ens första veckan! Haha...
Sköna höstljus ála Sia. Vi hittade dem på Steninge Slott!
Ja, det är kul att pyssla och få det mysigt!
Men ljusstakarna och finduken åker väl upp nånstans på lördag när småpojkarna kommer på besök.
Kram på er!

Inga kommentarer: