fredag 24 oktober 2008

Kyrkor och politik

Gäääsp... vad trött jag är!
Jag har haft lite att göra idag i alla fall, mellan 11 och 15. Politik, könsneutrala äktenskap. Synkat Göran Hägglund som är mot homoäktenskap och två andra som är för. Jag fattar inte vad problemet är! Vad bryr det Hägglund eller någon annan om två killar vill ingå äktenskap? Det borde väl vara deras ensak??!!! Jag förstår mig inte på folk ibland. Alla människor ska väl ha samma rättigheter?! Hm...
Jag har tagit fina klippbilder på Gustaf Adolfskyrkan också... men så fort jag ställde upp kameran kom ett begravningssällskap ut! Hjälp... Jag hade ont om tid efter P-platsletningen. Tur att jag stod lite på håll... och kunde gömma mig bakom en buske varifrån jag fick riktigt fina bilder på kyrkfönster, torn, kors och höstlöv. Även Riddarholmskyrkan har jag hunnit plåta en del. Så inslaget fylls nog till bredden med eget material!
Tias ringde från Portugal idag! Jag längtar lite... eller mycket. De hade en ledig eftermiddag och skulle in till Lissabonn. Han har lovat presenter så vaga förhoppningar vågar jag ha. Haha...
Mamma är väl i Stockholm nu i alla fall. Vi ska äta hos syrran ikväll. Det känns jättekul.

Inga kommentarer: