söndag 5 oktober 2008

En hääärlig höstdag!!!

Idag har vi rent av haft det underbart!!! Sov länge, åt god frukost och for i ösregnet till Steninge Slott. Jättekul! (Ok, vi är kanske lättroade...) Vi hittade nya bestick (bra, för de förra tål inte maskindisk. De har varit jättefina i 9 år, men sen vi fik diskmaskinen i juni har de chanserat), en fin pajform och lite ljus. Fabriksutförsäljning, dvs bra priser!Sen handlade vi mat... -Nästan bara grönsaker. Svenskodlade. Som vi ugnsrostade med timjan. MUMS!!!
Tias kämpade med lövbiffar... som han pepprade nåt VÄLDIGT!!!
Nya Gense Rivoli-bestick. 18 delar 549 kr. Det blev två paket. Hoppas de håller i tid och evighet!!! De är i alla fall underbara att äta med.
Höstrusket ute gör det ännu mysigare att stå inne och skala morötter å lyssna på Coldplay!
Gott! Rödbetorna var nästan godast. Såna längtar jag efter hela året, och äter dem på hösten med smör och salt. Mmm...
Ekrökt svartpeppar... Hehe, lite väl mycket sådan bidde det. Jag skrapade av den men det hettade ändå i munnen!!!
Aroma; årets äppelfavorit! Så goda, och svenska förstås!
- Perfekta att ha i pajen! Och nya formen kommer till användning!
Ankis och Ulf kommer på fika och min äppelpaj blev faktiskt perfekt, om jag får säga det själv! -Med muscovadosocker i pajdegen och sirap som sötningsmedel på äpplena. Och ändå bröt syran igenom precis lagom.
Jag älskar hösten!!!
God natt och sov gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kikade in på bilderna!