fredag 10 oktober 2008

Bus och spex i höstlöven

Sitter på fyran och med Idol rullandes i den lilla TV-skärmen här på bordet. Lite förundrad över hur extremt snäll juryn är nu för tiden. Jag är ju för snällhet och MOT mobbing-TV... men ibland går det till överdrift! Lars må va söt och charmig, men han sjunger inte bra! Och Yasmin sjunger inte alls särskilt speciellt! Däremot kan de vara jättehårda på de som faktiskt gör riktigt bra ifrån sig!
Nåväl. Min rygg värker. Ont i svanken igen. För lite core-pass på SATS! Jag har inte kört core sen i våras, och förmiddagens kamerasläpande (ALL utrustning... borde ha lämnat minst hälften hemma!) Med lokaltrafik å en massa byten... ut till Huddinge å tillbaks till Solna... blev en pärs! Barnen jag fotograferade var dock precis lika söta och goa som sist, då de var ett och tre. Nu, två år senare, fick jag åter springa runt som en tok och jaga dem bland äppelträden i deras lummiga höstprydda trädgård. De var inte stilla och glada många sekunder i taget, men två timmar är en magisk tid för barnfotogeafering. Efter en och en halv timme händer det!  De börjar gosa med varann, flamsa, busa och spexa. En liten ettåring som jag fotade en gång hade precis lärt sig gå, vilket han inte ville visa för fotografen... förrän efter en och en halv timme!

After Work ikväll... orkar jag nog tyvärr inte med. Längtar bara hem till sängen. Satsar på rivningsfest hos Linda imorgon kväll istället!
; )

Inga kommentarer: