lördag 5 november 2011

Ensamdag med barnen

Så är den då nästan över. Första hela dagen jag spenderat helt själv med mina två små barn. -En bebbe som hållit mig vaken på nätterna sedan hon föddes för dryga fem veckor sedan och en tvååring som vill ha allt på sitt sätt från när hon ska upp ur sängen på morgonen tills hon stupar på kvällen.
En lyxlatte med caramel syrup och kardemumma kändes som en gudagåva efter denna dag... och den ganska korta men desto kaosigare nattningsprocedur jag just genomgått. Jag ammade, hussade och lugnade bebis, strök Saga över benen och sjöng vaggvisor i en salig mix.



Det var Agnes som fick upp mig ur sängen i morse. Jag hade sovit 24-02 och sedan ammat varannan timme och bytt en blöja. Kvart i sju var det dags för nästa blöjbyte, minifåm och amning. Och Agnes ville INTE in i sovrummet igen. Då skrek hon. Så det fick bli TV:n. Saga ville upp 7.20 och sen var det full fart hela dagen.
Vi hann springa en vända i gallerian före lunch. Och efter lunchen drog vi till Skytteholmsparken där vi mötte Ida och Isak.



De bjöd på russin, mariekex, päronsaft och vaniljte.



Myyys! Precis vad jag behövde efter allt strul som infunnit sig innan vi kom ivägZ. Jag kände mig helt SLUT!!



Nu fick tvååringarna leka av sig medan vi vuxna fick surra lite.



Agnes började skrika och fick ammas på plats medan Ida gungade Saga och Isak.



Hon är en klippa!!!



Vi blev ute rätt länge.



Barnen hade riktigt kul.



Saga försökte bjuda Isak på äpple utan framsteg.



Sen tog vi sällskap till gallerian.



Och jag gjorde den enklaste middag jag kunde tänka mig till mig och Saga. Ser ni Musse i ketchupen??



Efter mat, lite Agnesskratt och svartsjuka från den andra nattade vi. Och sen fick jag äntligen lite egentid framför Så mycket bättre och Downton Abbey.



Agnes äter och bajsar hela tiden. Men hon är ljuvlig ändå. ;-)

God Natt!

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: