fredag 25 november 2011

Agnes första dag i mammas hemtrakter




Vi har haft en helt underbar dag i Trönö. Agnes har varit i högform trots att vi haft en tuff natt med alltför lite sömn.



Att ha Agnes här för första gången ger en extra dimension till livet och allt det viktiga. I huset där jag är född och uppväxt känns kontrasten så tydligt, från livet innan Agnes till nu när vi har henne hos oss.



Agnes och Saga är de två mest fantastiska tjejer jag kan tänka mig. Tänk att jag är deras mamma! Kärlek!! <3



Efter att vi lekt ute och sedan ätit lunch med mormor som fotat en farbror i Trönö, for vi in till stan och shoppade loss på på ÖoB och Dollar Store.



Sedan fikade vi på TeWe's inne i city. Goda men torra saffransbullar till mig och Tias. Två chokladbollar till Saga.



Myyys!



Efter fikat kaosade vi rejält inne på Systembolaget innan vi hämtade mormor på jobbet.



Saga charmade de som var kvar på redaktionen och presenterade sig för chefen som Haga Tallot. Finast!!!
Vi har haft en riktig myskväll sedan. Saga har i och för sig varit på "vill inte"-humör... och Agnes lyckades vid ett tillfälle kräkas ned både mig och sig själv så vi fick byta kläder från topp till tå. Men annars så!
På Spåret, Skavlan, vin, chili-/sour cream-chips, te, Storsjöbagarns saffransbullar, juleskum och grejer.
Nu ligger jag i sängen med en pigg tjej och hoppas få sova snart... Vinden viner utanför.
Vi lånar systers rum för att få lite mer plats.
Kram och god natt!

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: