torsdag 19 januari 2012

Upptäckarbebisen och Coola Systern




Agnes kan gripa saker. Inte alltid men ibland. Som idag när jag satte den här lilla nallen på hennes mage. -Hon tog den och började gosa direkt!



Sen somnade hon. Söööt! Men hon sov inte länge. Hon hade ju sovit i sex timmar i streck under natten då hon somnat redan kl 23.10 igår kväll och vaknat först 5.25!! Så idag var hon pigg.
Jag som somnat först vid tolv hann alltså inte vila innan mötet på BVC kl 13. Mötet var för andragångsmammor och det var trevligt!



Sen fick vi skynda oss till dagis för att hämta storasyster. Och det fanns mycket att upptäcka efter vägen... Agnes tittade plötsligt storögt på sina overallbeklädda händer. Längre och väl. Och när vi kommit ut var det Pingu som fick hennes uppmärksamhet. Gulligt!
Syrran var påklädd och klar när vi kom. Hon fick leka med Siri i parken och ha lite kul innan vi gick hem.



-Coola syrran som plötsligt ratar Pippi för Michael Jackson och i stället dansar till Smooth Criminal i vardagsrummet, med vantar och hatt. "Så här gör Oscar!" säger hon och posar som Michael Jackson... eller som kusin Oscar för den delen.
På bilden bär hon moster Elins gamla byxor i röd manchester, kult!! Hon fick prova dem och blev så förtjust att hon ska ha dem på dagis i morgon.



Agnes tittade glatt på när syrran provade kläder.
De är underbara mina små. En guldstund var när Saga inte ville sova och istället lade sig hos mig ute i soffan och pratade om sina funderingar. Som när hon ramlade in i granen... när lillasyster drog henne "så här hårt!!!" i håret förra veckan och när en full uteliggare klappade henne på huvudet nu i eftermiddags. Det sista var en omskakande upplevelse som fick henne att gråta högt vid tillfället vilket gjorde att den stackars skelande mannen med ett svart öga och risigt hår ville komma efter och trösta!! Jag fick övertyga honom om att det inte var någon fara och att vi hade bråttom och samtidigt krama och trösta Saga samt säga till henne att han var snäll. Nu på kvällen sa dottern upprepade gånger "Han var snäll", som för att övertyga sig själv. Och så la hon till "Han var glad."
-Det är min söta underbara Saga det.
Nästa guldstund var när jag skulle bada Agnes och hon skrattade så gott åt mig och klamrade sig fast i min arm, nöjd och glad, i baljan. Hon har varit rädd för att bada och inte kunnat hålla i sig förr så det var urmysigt!
Nu sover de små medan föräldrarna blippar på sina telefoner i vetskap om att det blir en trött morgondag.

God Natt! ;-)

- Postat med min iPhone

Inga kommentarer: