söndag 22 januari 2012

Lördagslattjande på Musik- och Teatermuseet!




Vi har haft en toppenlördag då vi äntligen kommit ut på en bra utflykt med skoj för hela familjen. En utflykt som inte kostat skjortan och som inte inneburit shopping av något slag eller haft med fika och onyttigheter att göra och dessutom i Stockholm!! Enda minuset var väl att vi tog bilen och fick leta parkering länge och väl. Svinkallt ute var det men vi hade ungarna i varsin vagn så vi kunde gå från bilen till Musik- och Teatermuseet i rask takt.

Vad passar Saga bättre än att få springa runt och testa olika musikinstrument?? Tias var lika lyrisk han över att få spela elgitarr medan jag mest vurmade för de udda instrumenten som hummel och thermin!! Det senare är ett helskumt instrument verkligen. Det hörs som oftast i melodin till Morden i Midsomer samt mellanspelet i The Beach Boys Good Vibrations!



Vi spelade på allt vi kom nära och testade trumskolorna som jag för övrigt filmat och redigerat för museet. Riktigt kul var det.


Och sen kaosade vi vidare på Mix Musikcafé som ligger i samma hus.
Jag och Tias beställde in supergoda revbensspjäll med teriyakisås för 89 kr, inte illa! Den enda haken var att Saga föredrog vår mat framför sin pasta med köttfärssås. Men jag förstår henne! De saknade skötbord också... annars så!


Vi åt och drack kaffe å te innan Tias och Saga gick till bilen och for hem medan jag tog med Agnes ner på stan för att sedan ta tunnelbanan hem och köpa lyxfika åt hela familjen på Balders. Vi fikade hemma med tända ljus.


Sedan bakade jag PlayDooh-figurer med Saga innan hon fick bada och jag tog med Agnes på äventyr i nya bärselen för första gången. Ica var målet. Lite bröd och jox inför stundande kvällsfika. Ingen redig middag orkades med idag efter vår mäktiga lunch halv tre.
Agnes tycks trivas bra i selen för övrigt. Gnällde dock lite då och då under vår korta promenad. Jag tycker att den tynger ner axlarna väl mycket för att vara ergonomisk. Jag kanske inte spänt den rätt... Får forska på det!
Nu ska jag försöka söva Agnes som ligger och gastar här bredvid mig på soffan.
God Natt!

Inga kommentarer: