tisdag 17 januari 2012

Tre musicerande sessor




Den här dagen har som så många andra dagar den här tiden på året gått i trötthetens tecken. Och det är nog inte bara mörkret för min del... Agnes sover ju mycket mer nu än i början så jag tycker jag borde vara pigg... Men om man tänker efter somnar hon ett på natten, vaknar tre-fyra på morgonen och ammas innan hon sover vidare till sex-sju då hon ska äta igen. Sen somnar hon oftast om, så om det är helg kan man få lååånga sovmornar! Men en vardag när man ska upp kl 7 är det desto tuffare.
Tias har varit hemma och sjukskriven även idag så Agnes har fått stanna hemma och sova när jag lämnat och hämtat Saga på dagis. Efter hämtning och fika gjorde jag en URGOD ostgratinerad kycklinglåda med paprika, lök och jordnötter, curry, paprikakrydda, matlagningsgrädde och grejer.



Efter maten lekte vi på Sagas rum och gjorde prinsesskronor av PlayDooh-lera.



Agnes var söt som prinsessbebis!



Jag fick också vara sessa... Och så gjorde jag en finfin julgran!



Sen kom Tias med gitarren och vi rockade loss hela familjen.



Jag försökte mig på lite key board-komp vilket inte gick superbra.


Annars var det kul!

Vi har sedan bytt alla lakan medan Saga farit runt i vår säng och haft jättekul! Vi sa till henne gång på gång att lugna ned sig, rädda att hon skulle ramla ner. Men men, lycklig var hon!
Kvällens sovvägran resulterade i att Saga somnade i soffan vid tiotiden. Nu har Agnes gjort detsamma.

God Natt!

- Postat med min iPhone

Inga kommentarer: