måndag 23 januari 2012

Lunchgäster, lek och dans

 Idag hade vi Sandra och Gustav här på lunch och fika. Vi har inte setts på två år så det var riktigt kul!
Saga hade fått en ledig dag och varit på jättebra humör hela förmiddagen då hon hjälpt mig att plocka i köket, hänga tvätt och handla samtidigt som hon flera gånger upprepat orden "Jag älskar mamma!" Gullunge!
Jag hade gjort en urgod pastagratäng tills Sandra och Gustav skulle komma och alla åt som små hästar. Tacksamt!
 Efter lek och bus på Sagas rum fikade vi och Saga visade några Michael Jackson-moves.
 Jag fångade hennes vackra ögon på bild under hatten...
 Hatten som skall flyttas runt i coola Michael Jackson-rörelser. Saga vet dock inte mycket om herr Jackson. Hon har mest kollat in kussen Oscars Jackson-dans.
 Och Oscar och Alvar är imponerad av att Saga "... redan fått en hatt..."
 Agnes somnade och vaknade om vartannat under dagen och var mestadels glad och nöjd.

 Hon lyckades få tag i skallror och leksaker mer än vanligt vilket imponerade på hennes mor.
 Ute snöade det massor... men vi kom inte ut alls idag!
 Istället fick barnen balla ur ordentligt den sista timmen och hoppa runt i både soffor och sängar.


Kul hade de. Men leken fick avbrytas och Gustav och Sandra for hem vid fyra.
Jag har varit helt däckad sedan, och Saga somnade snabbt när jag sjöng för henne före åtta.

Nu har även Agnes somnat och jag längtar i säng. Så...

God Natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var ju inte meningen att köra slut på dig alldeles fullständigt... :) bara lite grann :) Hoppas du fick vila ut lite så småningom. Jag sitter uppe med en klarvaken Gustav som vägra sova fastän klockan är över elva.. jag är trött!
kram
/sandra