lördag 28 januari 2012

Fyramånaderstösen och stora tjejen




Agnes är nu hela fyra månader gammal. Jisses vad tiden går fort! Stor och duktig är hon, precis som sin fina storasyster. Förkyld är hon också tyvärr så jag hade varit vaken större delen av natten när vi gick upp i morse för att stressa till dagis. Tungt. Tur att tjejerna var så snälla och gulliga.



Saga var rätt nöjd med att få leka i snön när jag och Agnes gick hemåt för att sedan dra vidare in mot stan för lite rea-shopping!



Agnes sov medan jag var på den ena affären efter den andra. Jag köpte en ursnygg svart pennkjol på Agora, Saga-jamas, strumpor och cup cakes-formar på Små Grodorna... Först när jag stod byxlös i en provhytt på Plagg Fridhemsplan vaknade Agnes och hostade något hemskt! Jag fick skynda mig vidare alltså. Köpte dock en röd klänning och ett halsband att bära på dopet. Sen gick vi till Thelins där jag fick byta blöja på Agnes 2 ggr... i vagnen! Knepigt med jättestora kaféer med bautastora toaletter utan skötbord! Nåväl, jag ammade sen och åt lasagne. Drack te också men då blev lilltjejen lite less.
Hon somnade sött i vagnen sen. Så jag tog en sväng på Åhléns City där jag fann örhängen och strumpbyxor jag kan ha på dopet samt födelsedagspresent åt Christer!
Sen for jag hem, köpte hämtmat åt mig, Saga och Ankis och så åt vi här hemma innan Tias kom hem.
Kvällen blev inte som vi tänkt oss då Saga blev lite dålig (troligen urinvägsinfektion) och vi hamnade på akuten! Nu sover hon sött i sin säng. Men i morgon bitti måste hon dit igen eftersom det i vanlig ordning var sånt drag på barnakuten att hon inte hann bli undersökt! Hon somnade i stället klockan tolv på natten. Men hon har fått en liten dinosaurie och en Piggelin i alla fall. Vår duktiga fantastiskt fina tjej.

- Postat med min iPhone

Inga kommentarer: