söndag 8 januari 2012

Shopping, mostermiddag och härliga ballonger





Nu är julledigheten över och vi har haft fullt upp den sista helgen innan jobb och dagis tar över våra liv igen. Ok, jag och Agnes må vara hemma men rutinerna med att hämta och lämna Saga sätter igång vardagsstressnärven så det räcker.
Igår blev det lördagsshopping på Fältöversten. Jag hade äntligen på mig mina fina körsbärsörhängen från Fröken Söt. Saga fick både ballong och glass på Mc Donalds och Tias fick ett par tweedbyxor undanlagda på Brothers på Ringen Köpcentrum. Agnes sov och sov i den överbelamrade vagnen, precis som hon brukar när vi är ute.
Innan vi lämnade gallerian fick Saga lördagsgodis.



Middagen åt vi hos syrran som bjöd på god glögg med smördegsrullar, en supergod fisksoppa och sedan en Sällskapsresan-inspirerad tropisk fruktsallad med dajmgrädde till. MUMS!!! Saga sprang med kusinerna i korridoren och Agnes fick hälsa på Bollibompa-draken medan vi vuxna pratade boende, framtid, renovering, interiör, livsval... Ja det är mycket nu. Och vi blev kvar till efter nio!!! Vi som tyckt vi börjat komma på rätt varv äntligen. Trevligt var det i alla fall!
Agnes förkylning gjorde kommande natt jobbig. Hon hasade ner längs sin upphöjda madrass, hostade, tappade nappen och blev täppt i näsan hela tiden, så jag hade att göra. Och det var synd om henne. Hon log ändå sitt goa Toker-leende när hon låg på skötbordet. Både före, mellan och efter näsdroppar och snorsug. Tappra unge!

Hon sov i Sagas gamla Barba Pappa-jamas och hon och jag fick ligga nästan till tolv på dagen för att komma ikapp någorlunda. Skönt! Sen blev det brunch och en sen sväng in till Ringen där fadern fick sina brallor och Agnes fick byta sin pyjamas från moster, från stl 68 till 74..!
Nu har Tias lyckats lägga Saga till halv nio!!! Sensation! Och jag sitter vid min stationära dator vilket också är sensation och lite farligt eftersom den är belägen utanför sovrummet och Agnes klagar högljutt i sin babysitter här bredvid. Dags att göra lite fika nu innan vi ska sova.
God Natt!


Inga kommentarer: