söndag 12 december 2010

Vår lilla Lucia

 Idag fick Saga prova sitt nya Lucialinne. Och såhär fin blev hon som ett och ett halvt-årig Lucia!
 Sötast i världen om ni frågar mig!!! Sist hon var Lucia var hon bara ett halvår gammal och satt upp i liggvagnen med luciakronan på huvudet.
 I kväll blev det massor med bus!
 
 Undrar hur det går imorgon då hon är med i sitt första luciatåg på dagis..!
 Jag, pappa och Ankis ska komma och titta. Och vi väntar oss kramar mitt i uppträdandet, hihi!
 Saga vet i alla fall hur det ska gå till. Så fort hon får luciakronan på huvudet sjunger hon luciasången på sitt eget lilla vis.
Jag sydde upp klänningen i kväll och det tog två timmar. Jag är ingen hejare på att sy. Imorgon ska vi upp klockan sex så nu är det hög tid att sova!!!
Vill bara tillägga att vi var i Sollentuna Centrum idag och letade julklappar utan resultat. Ville inte in till stan med Saga dagen efter nordens första terrordåd som smällde av mitt i Stockholm medan jag och Saga stod och frös i väntan på spårvagnen på Djurgården.
Jag önskar alla människor var godhjärtade och ville vårda demokratin. Det finns så mycket onda krafter i världen. Vi måste alla göra det vi kan för att det goda ska segra!!!
En stor värmande kram till alla frusna själar och alla goda människor där ute!!! Och en hel drös pepparkakor till er övriga!!

Inga kommentarer: