fredag 3 december 2010

En motsträvig pulktur i snön...




Saga ville verkligen åka pulka idag! Sak samma om det var grus som underlag den första biten. Pulkan rules!!!


Men så kom vi till parken. Snön yrde och Saga tröttnade på pulkan. En lååång väg var det till gungorna men den som väntar på nåt gott...


Jag och Saga pulsade fram i snön och jo då, än var det ganska mysigt!


Det var dock inte lätt för Saga... så jag fick bära henne den sista biten.
Det var riktigt skoj att gunga. Vi träffade en flicka från Sagas dagis och hennes trevliga pappa.
När jag tyckte det var dags för hemgång och mat började eländet. Trots att jag lockade med falukorv och makaroner som Saga älskar, skrek hon och vägrade både att gå och att sitta i pulkan. Hon ville bli buren i sin hala overall...
Hon grät och skrek hela vagen hem. Och blev då och då som en geléklump på marken i ren protest. Jag bar henne korta bitar men min rygg pallar inte bärandet längre. Det var ett helvete att ta sig till gallerian och där bröt hon ihop och ställde till scen på scen medan jag försökte bita ihop trots ilska och desperation. Det slutade med att jag slängde ner min dunkacka bland mössor och vantar i pulkan och bar Saga medan pulkan fick dundra efter oss på stengolvet genom hela gallerian. Väl hemma var hon glad igen...
Å nu ska jag jobba till kl 23. Har just anlänt i redigeringen på fyran, sliten och trött. Hur ska man klara alla Sagas kommande trotsperioder?????

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: