torsdag 23 december 2010

Första bilderna med min Canon 5D mark II

Nu äntligen har jag fått min kamera!!! Den kom på två dagar då jag fått ändan ur vagnen och beställt den på Hegethorns foto. Ett fast 50-objektiv köpte jag också, med 1,8 som största bländare. Och en nygammal blixt, Speedlite 580 ex, som jag inte testat än.
Men vilken kamera!!! Jag märker riktigt stor skillnad från min 40D redan på första bilden.
Och nu kan jag till och med ta värdiga julgransbilder! Det ska jag utnyttja hos mormor. ;-)
 Jag älskar stora bländaröppningar och bilder där skärpa blandas med oskärpa.
Och självklart passade jag på att ta en bild på våra nya superfina, underbara muggar som jag köpt på en ny favvobutik på Hornsgatan idag. 89 kr/st kostade de. Jag köpte fyra men vill ha fyra till. Lite trött på Höganäs. Och dessa är superlena att hålla i och sköna att dricka ur.

Saga somnade i tid i kväll, så jag och Tias har kunnat pyssla rejält med klappar och grejer, fikat och tagit en öl, slagit in paket, ätit cashewnötter och packat till härlig julmusik!!! Imorgon lär vi dock bli trötta. Klockan har ju passerat halv två..!
Kör försiktigt alla ni som ska ut på vägarna!! Det ska vi med.
God natt!

1 kommentar:

Josefine sa...

Hej! Vill tipsa om tävlingarna i min blogg där du kan vinna;

- Presentkort på SUMOpix värde 300:- (avslutas imorgon)
- Valfria mockasiner från DobiDobi.se
- Nappbehållare från Nizzy.nu
- Haklapp från JaMs Design

Lågt deltagarantal vilket ökar chansen för vinst, Välkommen in och delta!