söndag 5 december 2010

Sagas frukost

Det blev sen frukost idag. Så Saga var riktigt hungrig.


Först år hon en stor portion fullkornsgröt. Sedan en och en halv stor frukostplätt med hallonsylt. Efter den skrattade hon på beställning, som värsta filmstjärnan, så jag kunde ta den här bilden. Gröten var bortsanerad med hallonsylten hade spridit sig långt in i håret, över ena ögonbrynet och halva ansiktet.
Sedan sa hon pläplä flera gånger... men vi kunde inte tro att hon ville ha ett äpple också. Till slut gav vi dock efter.


Och efter äpplet blev det clementindax! Även den gick åt i ett nafs. Duktig dotter vi har! Och matglad. ;-)
Jag åt lite frukt jag med efter att ha laddat ner ännu en foto-app till min iPhone. Plastic nånting. Snygg bild blev det!

Jag är lite trött efter gårdagens fest. Men glad att jag hittade min sjal när jag sprang till tunnelbanan. Det gick undan när jag skulle på tåget igår kväll så den hade flugit av och låg kall och snöprydd på marken utanför spärrarna. Syster har virkat den och den är både varm, skön och snygg.
Jag ska jobba 12-20 idag och är på väg till TV4 nu. Om jag får tid över ska jag ge er några partybilder från igår!

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: