tisdag 1 juni 2010

Vackra bröllop och söt Saga

Jag jobbar vidare med min nya hemsida. Igår satt jag framför datorn hela dagen förutom då jag ringde viktiga samtal eller över lunchen då jag, Tias och Saga tog en lååång lunchpromenad till Gröna Stugan där vi åt och synkroniserade våra kalendrar med semester, pappadagar, mammadagar och jobb.
Jag vill så gärna få ut min nya hemsida snart. Helst nu på studs!!! Men tiden räcker inte till. Jobbet och Saga tar den tid som finns och det kan gå veckor mellan stunderna då jag hinner jobba med bilder till mitt nya galleri.
Bara bröllopsbilderna tar oerhört mycket tid. Jag har gått igenom flera hundra bilder och valt ut de jag gillar mest. Både jag och mitt fotograferande har ändrats under de fem år den nuvarande hemsidan legat ute, så jag vill göra om allting grundligt och inte slentrianmässigt välja samma bilder som jag en gång valt.
Här är två av mina favoritbilder. Till vänster min kusin Maria och Niclas som gifte sig i Trönö Gamla kyrka för två år sedan.
Här nedanför syns Helena och Håkan som trängt in hela familjen i limousinen som ska ta dem till festplatsen.
Det är härligt med bröllop. Och jag längtar till min hemsida är klar. Mina bilder kommer där att framträda på ett snyggare sätt och jag kommer äntligen att kunna känna mig stolt och villig att lämna ut min webadress till höger och vänster.

Idag har jag inte hunnit mycket, då jag varit ensam hemma med Saga hela dagen. Lilla skruttan. Hon har blivit rädd för skrivaren, tvättmaskinen och inte minst morfar Christer, som kom på balkong-middag nu på kvällskvisten. Det blev stor dramatik då vi gick ned och skulle hämta honom i gallerian. Två karlar till, i form av trevliga grannar, skulle ju in i hissen samtidigt som oss vilket fullständigt skrämde slag på min dotter som fick panik och skrek och grät något fruktansvärt! Jag fixade klart maten med Saga på armen. Först efter lite korv och potatis på balkongen blev hon glad igen...... och till och med flirtade lite med morfar Christer.
Vi premiärsmakade vår nya bearnaisesås från Erik Lallerstedt och den var riktigt god. Tur att det ska bli fint väder de närmsta dagarna så vi kan bege oss ut i någon park och grilla!

Inga kommentarer: