torsdag 17 juni 2010

En kalasdag för lillfia!

Imorgon fyller Sagas favvokompis Isak ett år. GRATTIS!!!Vi firade idag med tårta i gröngräset. Catharina och Wilma hade ätit tårta och skulle på sovpromenad när vi kom, sena som vi var, men vi hann ses en kort stund.
Saga älskar Isaks roliga bollar.
Och vilket toppenväder vi fick!
Lek och stoj blev det förstås.
Isak fick ett fint magnet-tåg och en rolig bok (om ett tåg) av oss.
Saga och Isak hade riktigt kul... Men bilden togs innan Saga rev Isak på kinden... Fy!
Sen blev det skoj igen. (Jag hade enträget visat Saga hur man klappar snääällt...)
Titt ut!!!
Söt kille!
Ja, de är för gulliga! Vi bytte bajsblöjor i gräset och kaosade lite innan det blev en härlig promenad i Skytteholmsparken.
Sedan mötte vi mamma och Christer som just anlänt till huvudstaden på mellanlandning innan Skåne-resan. Jag, mamma och Saga tog en prommis i gallerian i jakt på nya sandaler till Sagis. Hon provade så snällt... men vi hittade inga fina vita utan silverdetaljer, så vi hoppas på bättre lycka nästa gång.
Jag gjorde köttfärssås och spagetti och de hade köpt jordgubbar som vi åt med glass till efterrätt. Saga åt tre stycken! Premiär!!Och så fortsatte vi med glass...
Mumsigt värre! När mamma och Christer lämnat oss efter halv nio kom jag på att jag inte tagit en enda bild på dem utan bara utnyttjat mamma som fotograf! Det blir revansch i Skåne.
;-)

Inga kommentarer: