tisdag 29 juni 2010

Hemfärd, sandaler och ännu mera kinapuffar!

Tillbaka i Stockholm, och i redigeringen på TV4. Det var 18,8 grader ute när jag lämnade hemmet vid halv tre i natt, lite trött och hungrig. Nu är det riktig sommar. Jag jobbar några dagar innan ännu en ledig vecka. Denna gång i Trönö.
Gårdagens hemresa gick förvånansvärt bra. Saga hade varit vaken under natten... så Tias hade fått öva på att göra välling med hjälp av vattenkokare. Saga somnade efter vällingen men vaknade igen redan 6.30 på morgonen! Vi var trötta, men njöt av hotellfrukosten och lyckades komma iväg redan klockan tio vilket är riktigt tidigt för att vara oss. Saga somnade i bilen och vaknade först när hennes kära mor skulle göra återbesök på Cloettas Outlet. -Kinapuffarna var ju slut!!!
Nästa stopp blev Nyköping där vi åt gott på en grönskande innegård. Hellmans hette stället, och Saga åt hellre upp våra foccacia än hon åt av sin egen burkmat. Hon har blivit så stor!!!
Efter lunchen hittade vi ÄNTLIGEN ett par vita, superfina sandaler i storlek 20 åt Saga. Vi fick hjälp av hela personalstyrkan, som glatt gullade med vår dotter, mätte fötter, tog fram speciella provskor samt kollade så hon inte böjde alltför mycket på sina små tår.
Jag fann även supersnygga Hush Puppies-sandaler åt mig själv! Lite klack men ändå supersköna. Ovanligt! Och på halva priset!!
Sista biten hem skrek Saga i högan sky medan vi stod i fyrfiliga köer in mot Stockholm. Desto roligare blev det när vi anlände till Solna och Saga äntligen fick krypa runt och leka med alla sina saker igen. Hon myste till tusen medan Tias gick raka vägen ut på balkongen för att rädda livet på alla blommor. Jag körde igång en diskmaskin och så bar vi in alla väskor, tvättade, åt mat på balkongen och pysslade enda tills jag lade mig strax efter nio. Vi tyckte alla tre att det var skönt att vara hemma igen.
Idag är jag somrig på jobbet med nya sandaler och favvo-sommarklänning från Casbah. Saga och Tias far ut till Verkslär i kväll och det kommer att bli tomt. Men jag har mycket att göra så det går ingen nöd på mig. Jag kommer dock att avundas närheten till vatten och svalka under stundande värmebölja. Hoppas jag får ta igen det i helgen!!!

Inga kommentarer: