fredag 18 juni 2010

Kortege och tung utrustning

Jag som räknade med en dag i redigeringen på TV4... Istället blev det en tokstressig dag som TV-fotograf till fots och med tunnelbana i ett avspärrat, bröllops-yrande Stockholm.
Jag och Reportern började på Norrbron där kortegen hade genrep inför morgondagens kronprinsessbröllop. Vi fortsatte till Skeppsbron där Vasaordern lade till.
Regn och lite krångel hanns med innan vi skyndade till tunnelbanan och sedan tog Arlanda Express ut för att göra en synk vid terminal tre.
Nu är vi på väg tillbaka till TV4. Jag har slängt i mig en hamburgare men känner mig fortfarane mosig. Kamerautrustningen är ju trots allt svintung... Och vi har gått snabbt och långt, flera tuseen steg. Det känns i armar och händer, och vi är inte "hemma" än. Nu räknar vi med redigeringsstress när vi anländer med materialet!

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: