onsdag 9 juni 2010

Dan före dan...

Jag, Ankis och Saga har uträttat ärenden på stan idag medan lägenheten väntat på puts och fix inför ettårskalaset. Jag köpte fina grejer till tårtan på The English Shop och sen blev det ett besök på Leksaksborgen.

Saga vaknade ur sin eftermiddagssömn och fastnade vid gosedjurslådan. Hon blev så förtjust i en fiiin vit katt med röd klänning att jag köpte den åt henne som en sista födelsedagspresent från mig. Ankis köpte en doktorslåda för små små barn. Mjuka grejer var det i den, riktigt kul!
Nu ska jag doppa gårdagbakets Sara Bernadt-biskvier och strassburgare i choklad, baka bullar och göra tårtbotten. Det ska städas också...
Igår hade jag sovit 2.5 timmar då jag motvilligt gick upp med en pigg liten Saga redan halv sex på morgonen. Sen var jag igång till nio på kvällen! Tre sorters lyxkakor bakade jag och så lagade jag god mat, rensade Sagas garderob, tvättade och donade. Ankis var barnvakt hela eftermiddagen. Innan dess hade jag och Saga gått på promenad och tagit en shoppingtur i gallerian.
Nu är Ankis på väg till Sagas kusin Eriks 18-årskalas i Sala.
GRATTIS ERIK!!!
Imorgon blir det storkalas i Solna;-)

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: