måndag 21 juni 2010

Snart bär det iväg!

Ja, så var det dags att packa till vår Skåneresa. Vi ska ha så mycket med oss att vi känner oss som familjen Taikon. Och det var inte lätt att packa då en viss liten tjej hela tiden skulle ner i resväskan...
Hon är söt och busig vår lillfia. Och väldigt bestämd. Målmedveten och envis. Jag vet inte hur många gånger jag lyfte Saga ur väskan. Snart var hon där igen!
Och jag var extremt trött i huvudet efter mitt tidiga morgonjobb samt för lite sömn, så jag kunde knappt tänka klart och få ihop klädekvationerna i familjen.
Det blev en sen nattning i kväll och Sagas nya Barnängen-schampo skummade som bara den. Inte alls lika lätt att skölja ur som baby-schampot. Vatten i ögonen! Men dottern är envis. -På´t igen bara! PLASK!!!
Jag och Tias tog oss lite ostbricka på balkongen vid elvatiden. Sent men välbehövligt. En kopp te och tända ljus. Jag målade naglarna korallröda medan vi planerade vår lilla tripp. Det känns underbart med en veckas semester ihop. På resa. Lilla familjen.

Inga kommentarer: