onsdag 12 maj 2010

Sagas heldag på stan med Isabelle

Vems hand är det som kittlar min lyckliga bebis tro???Isabelles förstås. Hon är en av de mest barntokiga människor jag vet, och Saga gillar henne skarpt!
Idag träffades vi för att ta en promenad in till stan.
Isabelle ville inte bli plåtad så Saga får ensam visa hur mysigt vi hade det när vi traskade via vattnet in till St Eriksplan. Mormors gamla kråkmössa hade hon på sig, dagen till ära.
Vi passerade Karlberg, där...
... Saga fick betrakta svanar på nära håll. Spännande!
Sen åt vi på en uteservering... tyvärr mitt i trafiken. Goda mackor för mig å Isabelle, potatis med broccoli och frikadeller samt fruktpuré för Saga.
Hon åt dock mest av fruktpurén. Sen fick hon ny blöja och somnade i vagnen.
I en timme sov hon innan hon vaknade på Åhléns Citys tygavdelning, där vi blev kvar uppemot två timmar, i samma lilla hörn!!! Först kom syrran dit. Kul! Och så träffade vi på en gammal sundsvallskompis till oss som nu är journalist. Jag har träffat henne på SVT, men Elin hade inte sett henne sen vi demonstrerade på Sundsvalls gator, ropandes "KROSSA RASISMEN!" Så vi blev surrandes medan Saga vaknade. Hon fick leka på golvet men slog huvudet i en hylla och fick ett blåmärke på kinden... Aj aj aj!!! Och så blev hon panikhungrig så jag fick mata henne med "Morgonmums". Sen gick Elin och istället kom Tias.
Vi valde ut en passande vaxduk till balkongen... och det blev en i fuskvax. Jag ville ha en riktig, blank och fin! -Men de kostade 349 kr/m!!! Den vi köpte nu var tvåhundra kronor billigare.
Saga verkade mer hungrig... å vi var fikasugna. Så det blev ett besök på takterassen på Kulturhuset.
Liiite burkmat åt hon, vår lilllfia. Hon har inte ätit burkmat på flera veckor så vi var glada att Isabelle sprungit och köpt en burk åt oss och att den gick ned. Rum för barn var tyvärr stängt. Tråkigt för Saga som behövde få krypa runt lite...
Vi hade några ärenden kvar... Och Saga ville självklart INTE sitta i vagnen. Så hon fick krypa lite i affärer samt bli buren... och gå förstås! Och plötsligt hamnade Isabelle på bloggen ändå. Sorry!!! Men det var ju så fina bilder!
Isabelle fick idag se Saga stå alldeles själv, med ett garnnystan i händerna. Lite vingligt men hon stod! Jag har väntat på det ögonblicket, för när Sagas mormor var liten gick hon med hjälp av att bära sin mammas handväska. Sött!
Hemresan med buss från Odenplan var spännande tyckte Saga.
Hon undersökte inredningen noga.
Så var hon trött och kelade lite på oss. Efter någon minuts vila började hon dock flirta som bara den med tjejerna på sätet bakom. De blev överförtjusta förstås.
Nu sover vårt lilla charmtroll. Igår natt sov hon hela natten, till skillnad från vad jag lyckades med. Min hosta var värre igen och jag lyckades inte somna förrän framåt två. Hoppas jag får en bra natt nu, för imorgon är det Golden Hits på kvällen å sen jobbar jag en dag!

1 kommentar:

Isabelle sa...

Jag visste väl det. Din buse. :)
Jättemysig dag.