torsdag 6 maj 2010

Fantastisk vår med en härlig unge!

Idag blev det sådär varmt och underbart ute... så jag kunde inte låta bli att gå runt Råstasjön trots huvudvärk, hes hals och rinnande näsa.VItsippor, blåsippor, begynnande grönska...
... väckte min energi.
Saga sov i vagnen hela promenaden och när vi kom hem värmde jag kyckling i currysås med ris till henne. Sist hon fick det gick det bra... men idag ville hon inte ha. Så jag värmde en morotsbiff från igår. Den dög inte heller trots att hon fick äta själv. Då fick hon smaka på rotmosen jag värmt åt mig själv! Men missnöjet kvarstod... Så det blev en stor portion risgröt. Den gick åt i ett nafs... men Saga gnällde ändå! Jag var trött...
När Tias kom hem vid tre blev det fika på balkongen. Härligt!!!Sagas första balkongfika bestod i ett smörgåsrån med smör och en mugg vatten. Hon tyckte det var jättehärligt att sitta ute. Jag och Tias åt fryst ökensand (goda kakor som jag bakat) och drack kaffe och te. Härligt!!!
Sen skulle Tias på gitarrkurs, så jag och Saga blev åter lämnade åt vårt öde. Jag var tvungen att skriva ett viktigt mail på bara några meningar... Och det slutade med att Saga låg tvärs över mitt knä och gallskrek för att hon inte fick trycka på datortangenterna...
Sen blev det ännu en utflykt. -Jag lämnade min vårjacka till skräddaren... 350 kronor för ny dragkedja känns ok med tanke på hur mycket jag tycker om den jackan och hur omöjligt det är att hitta en ny lika bra. Jag köpte den för några år sedan... 299 kronor på Vero Moda. Billigt för en sån BRA jacka!
Och så handlade vi förnödenheter på Ica. Saga älskar att få varorna i knät. När hon tappade makaronerna började hon gråta.
Falukorv och makaroner att plocka själv samt lite god puré vid sidan om var syrrans smarta tips på middag som borde funka på en liten Sagatjej... Vi testade det, och Saga ÅT!!! -Ur sina två skålar! Det blev korv och makaroner överallt men vad gör det??? Hon åt ju! Jag matade henne med två-tre skedar puré emellanåt. Mer ville hon inte ha.
Det här är Sagas favoritplats... Vardagsrumsbordet är precis lagom högt för att hon ska kunna stå stadigt och sträcka sig efter fjärrkontroller, telefoner och annat skoj... Jag tycker inte det är lika kul att hon ska dit hela tiden.....Efter middagen lekte jag och Saga på balkongen. Riktigt kul var det. Fåglarna kvittrade och vi hade riktigt mysigt.Jag tog med några av hennes favvosaker ut... ... men fick ändå kämpa för att hålla Saga ifrån lätt vältande krukor, pelargoner, sopkvasten och andra icke barnvänliga saker.
Roligast var tittut-leken i rottingstolen!
Min bustjej skrattade så det kluckade.
Hon är så go!!!
Draperiet framför balkongdörren älskar hon. Det är inte barnvänligt det heller men under min uppsikt kan hon få leka lite.
Mjuka härliga, roliga snören...
... som kittlar i ansiktet...
Det är riktigt kul tycker Saga!
Men nu hade klockan närmat sig åtta... och för en tjej som inte sovit middag är det mycket.
Det blev bad och nattning... Och sedan sov Saga till halv tolv. Nu är hon uppe... Sömnig. Hoppas vi kan lägga henne snart och att hon somnar om för natten.

Inga kommentarer: