tisdag 4 maj 2010

Saga i lekparken

Jag har haft ont i halsen och knappt någon röst idag... Lite feber också. Min två veckor långa förkylning har tydligen bestämt sig för att bli värre igen! -Så Saga fick sova sin förmiddagslur på balkongen för att jag skulle få lite lugn egentid. Sen kämpade vi oss ut för att träffa Ida och Isak i lekparken.Den här gången var Saga inte riktigt lika kelsjuk som sist... men hon la huvudet i Isaks knä en gång. Och så klättrade hon upp på träställningen samt kröp ur sandlådan åt flera olika håll. Full rulle alltså!


Efter sandlådebesöket väntade bebisgungorna. Saga tittade snällt på medan Isak gungade.
När det var hennes tur skrattade hon högt i rena glädjeruset då hon for fram genom den småkyliga vårluften.
Efter en stund satt hon bara och myste i gungan... och när jag lyfte ur henne började hon storgråta. Så hon fick gunga en stund till. Vi lämnade dock lekparken under gråt och protester.
Lilla Saga. Hon fick morotsbiffar till middag ikväll. Och lite gröt på det så hon skulle bli mätt. Inte lätt att äta alla nya konstiga maträtter... Bäst har det hittills gått att äta mina köttfärsbiffar med sås och potatis samt jasminris och köttfärssås med extra sås.
Saga sov ingen middag idag, så nattningen gick lätt. Skönt med tanke på igår och i förrgår... Igår vägrade hon sängen så envist att det slutade med att hon vid halv tolv på natten kröp in under fåtöljen i vardagsrummet och somnade... med sin ena nya sko i handen.

Inga kommentarer: