lördag 29 maj 2010

Nattjobb och fyra liter sås

Klockan har passerat halv sex nu och jag är inloggad i redigering tre på TV4. Jag kom nyss, så det känns som sovmorgon motför gårdagens pass som började klockan tre.
Åtta timmars jobb från tre på natten gör att man blir väldigt trött. Minst sagt. Ändå tackade jag ja till ett fotojobb i Solna direkt efter att jag kommit hem, halv tolv. En man från Erik Lallerstedts Såser skulle fotograferas mot egen bakgrund, hållandes två härligt stora tvålitersburkar, eller hinkar om ni vill, med aioli lime och bearnaise.
Ett kul uppdrag som genererade i snygga bilder. Och som bonus fick jag såshinkarna! Jag har visserligen tänkt försöka gå ned lite i vikt... men jag älskar goda såser! Särskilt bearnaise och aioli. Frågan är bara hur vi ska lyckas äta upp två liter bearnaise på femton dagar. Den får nämligen inte stå öppen längre än så.
Grilla??? Någon???

Inga kommentarer: