tisdag 4 maj 2010

Min älskade unge har kommit hem!

Efter tre dagar och tre nätter hos farmor i Heby kom de äntligen hem, Tias och Saga. Saga sov i vagnen tills Tias tog upp henne och bar henne till köket där jag pysslade med maten. Hon sög på sin underläpp som hon brukar göra och tittade på mig med stora, allvarliga ögon. Så sträckte hon sina armar mot mig och tog tag i mina kläder. Sen fick jag världens kram och hon satt som en liten apunge på mig. Gooos!!!Hon har fått en till tand sen sist, sin åttonde. Och det har varit lite kinkigt. Idag fick hon nåt annat välbehövligt; ett par fina, blå lära-gå-skor! Dyra till tusen var de med sina 549 kronor... Men söta. Expediten mätte Sagas fötter medan hon stod på disken och gosade med en vit elefant (som hon sen inte ville lämna tillbaka). 10,5 centimeter stora var fossingarna. Inte så stora alltså, så det blev storlek 19.Efter en sovpromenad i parken var det dags att provgå skorna. Duktig tjej!Hon älskar att vara med när vi dammsuger... men har lite väl mycket respekt för det dånande vidundret som rullar runt på golvet.Men efter lite tröst, så!Ikväll var det bad-dags. Lite läskigt är det när baljan ska fyllas. Vattnet låter ju så väldigt. Men spännande är det att titta! Och efter ett fasligt plaskande är det mysigt att få håret borstat och mysa en stund i mammas och pappas säng.
Lilla sötisen. Hon har hela dagen ställt sig och hållit mig i kjolen så jag inte vågat röra mig. Lite mamsig efter Heby-vistelsen?
Världens goaste unge är hon tycker jag. Välling vid sängen är en kvällstradition, och sen brukar hon somna... Det gjorde hon dock inte i kväll. Först vid tiotiden lyckades jag söva henne på vår säng och lyfta över henne i spjälsängen... efter att hon varit uppe och skrotat med oss i vardagsrummet länge och väl.
Imorgon ska vi träffa Frida och Leia, som hunnit bil ett år sedan sist!!!

Inga kommentarer: