söndag 25 mars 2012

Vårgalna kusiner på Gärdet


I natt fick jag ÄNTLIGEN sova någorlunda. Så skööönt!


Sen kom älskade Saga över och gosade samt tittade på solskenet som syntes till utanför fönstret.

Lite oroande att solen plötsligt gick i moln. Men snart kom den fram igen!
Och så fick båda tjejerna stå och jazza lite i sängen. Våra finaste!!! <3
Tias skulle döma brottning idag, så när jag och flickorna var klädda och klara kom mormor och morfar och hjälpte oss så vi kunde ta med två vagnar in till stan.
En till varje unge. Perfekt!!
Väl på Gärdet möttes vi av syster och grabbarna, två älskade kusiner.
De hade tokroligt från första stund. Oscar sprang ur bild..!
Vi handlade, gick på loppis och hade våffelfest i syrrans kök.
MUMS!!!
Sedan upptcäkte Saga Alvars trumpet. Den var väldigt spännande, men det tog en stund innan hon fick ljud i den.
När hon väl lyckats med det tutade hon hejvilt!!
Allt medan vi vuxna tittade på Husmodersfilmer från Youtube på TV:n. -Riktigt kul!!
Saga och kusarna ritade en massa ute i köket sedan. Tias kom och fick våfflor. Det var tänkt att han skulle hämta oss men babyskyddet var visst kvar hemma..!
Så jag och Agnes fick ta tunnelbanan hem.
Agnes var jätteglad och pratade massor på väg till tåget. Så söt och go!! Hon åt idag potatis- och majspuré till lunch. Hon satt i mitt knä och det var första gången hon slet tag i skeden och höll på! Vi blev tok-kladdiga båda två och jag inser att vi kommit in i fas två när det gäller bebismatningen. Hemma sitter hon ännu i babysittern när hon äter, men nu hoppas jag det snart går bättre att ha henne i barnmatstolen så jag slipper sitta på golvet vid varje matning.
Trots sommartidsinställningen somnade båda barnen i skaplig tid i kväll. Och jag är lika trött som jag vanligtvis brukar vara klockan elva, så jag går mer än gärna och lägger mig.
God Natt!

Inga kommentarer: